Cloud native shopping: wat betekent het en waarom wordt het populairder?
De wereld van webshops is groter dan ooit. En zeker nu gaan de omzetcijfers door het dak heen. Meer mensen dan ooit shoppen online, en dat is te merken in de omzetcijfers. Pakketdiensten kunnen het tijdens drukke periodes zelfs bijna niet aan, en dat is natuurlijk veelzeggend. Door deze vraag ontwikkelen webshops zich dan ook in razend tempo. En dat geldt ook zo voor de technologie achter de webshops. Klanten willen immers een goede gebruikerservaring, en ze verwachten steeds meer van webshops. En zo is cloud native shopping een relatief nieuw begrip in de wereld van e-commerce. Maar wat betekent het nu eigenlijk en wat kan het voor jouw webshop betekenen? Je leest het in dit artikel!
Wat je ermee kunt
Laten we nogmaals terugkomen op het feit dat de consument als het ware steeds meer in de watten wordt gelegd. Men verwacht producten binnen een werkdag in huis te hebben, een goede klantenservice en natuurlijk een goede gebruikerservaring van de webshop. En dat kan alleen wanneer je gebruik maakt van de beste technologieën. En een van deze technologieën, is cloud native shopping. Een voorbeeld hiervan, is dat bijvoorbeeld je producten in je winkelmand blijven, en dat ze niet zomaar eruit gaan wanneer je naar een andere pagina gaat. De consument zal zich storen wanneer dit wel gebeurt. En dat kan ervoor zorgen dat men een verkeerd beeld krijgt van je webshop, en dat je imagoschade oploopt. Dat wil je natuurlijk voorkomen, en daarom raden we altijd aan om naar deze technologie te kijken. Door dit te implementeren, loop je voorop en weet je dat veel technische problemen in je webshop worden voorkomen. En dat resulteert uiteindelijk natuurlijk in meer omzet. Kijk dus zeker eens naar de mogelijkheden wanneer je serieus bent met je webshop.